Patient Empowerment. Health Litteracy. De Zorgverstrekker (of het ziekenfonds) wil de 'Coach' worden van de patient. De Patiënt als Regisseur van de Zorg. De Patiënt staat centraal. Het zijn begrippen die steeds vaker opduiken. Zorgverstrekkers willen de meer mondige patiënt een actievere rol laten spelen in zijn zorg. Men staat klaar om een lovenswaardige bocht te nemen. Maar weten we wel waar we precies naartoe moeten draaien ? Hebben we al genoeg geluisterd naar wat de echte behoeften van de patiënt dan wel zijn ? Klik eens op de video hieronder. Dan hoef je zelfs niet te lezen, maar kan je rechtstreeks beleven wat bas Bloem daarover ten tonele bracht op de recente TEDex Maastricht, samen met één van zijn authentieke Parkinson patiënten: "From God to Guide". Heb je nog zin in een heel andere topic, lees dan even door wat Peter Hinssen deze week poneerde op LinkedIn: 3 Axioms of the Network Organisation: I've recently posted an article here on LinkedIn where I predict that organizations have to become a 'network' if they want to survive. The essence is that companies now live in a world where the outside markets have become networks of information. If the outside is a network, the inside has to become a network as well. Here I will try to describe why networks are more suited to become the blueprint of tomorrows' organizations, and it's based on three fundamentals why networks outrun the traditional structures of organizations. I've crafted them into three axioms: Information Flows Faster in a Network Intelligence Filters Faster in a Network Innovation Flows Faster in a Network 1. Information Flows Faster in a Network Today were are truly living in an information revolution. Access to information is ubiquitous, information now flows faster than ever before, but information becomes 'stale' faster than ever before. We've had a lot of discourse lately about Big Data, but the essence of Big Data is NOT the volume. Big Data is not just about LARGE datasets of information, in my opinion Big Data is about velocity of information. The biggest shift that we see happening is that information used to be 'contained', but now information has to 'flow'. (Lees verder op LinkedIn: KLIK HIER) Veel kijk en leesplezier Dirk BROECKX -- 7 maart 2013 |